Dokonywanie zakupów w modelu subskrypcyjnym zyskuje na popularności. Pozwala to klientom na dostęp do usług i produktów bez konieczności dokonywania ponownych zamówień i znajduje zastosowanie np. w przypadku kursów online, programów czy aplikacji, ale i zakupów. W takiej sytuacji bardzo wygodnym rozwiązaniem jest płatność subskrypcyjna. Na czym polega, jakie ma zalety i czy jest bezpieczna? Sprawdź!
Czym są płatności subskrypcyjne?
Sprzedaż w modelu subskrypcyjnym to inaczej sprzedaż produktów lub usług w określonych odstępach czasu, w zamian za cykliczną wpłatę umownej sumy. Tym samym klient otrzymuje dostęp do usług lub też docierają do niego zamówione towary regularnie, bez konieczności ich ciągłego zamawiania. Wszelkie kwestie związane z opłatami, jak i przedmiotem zamówienia, są zawarte w umowie pomiędzy sprzedającym a kupującym lub też w regulaminie usług. Płatności subskrypcyjne, czyli inaczej mówiąc automatyczne płatności cykliczne, w znacznym stopniu ułatwiają funkcjonowanie tego modelu sprzedaży, a korzyści odnotowują zarówno kupujący, jak i sprzedawcy.
Model subskrypcyjny – gdzie się sprawdza?
Subskrypcje to umowy zawierane pomiędzy nabywcą a dostawcą (usług lub towarów), w których kupujący zobowiązuje się płacić za to, co sprzedawca będzie im regularnie dostarczał. Powtarzające się płatności znajdują zastosowanie w wielu branżach i w przypadku najrówniejszych usług i produktów.
Popularne są np. abonamenty telewizyjne, serwisy z grami online, programy graficzne, internetowe gazety, kursy i szkolenia, ale też np. zakupy. W tym ostatnim przypadku zamawiający może zdecydować się na cotygodniowe dostarczanie skrzynki warzyw, raz w miesiącu słodkich i słonych przekąsek z całego świata albo figurek dla dzieci.
Produktów i usług nie trzeba więc co miesiąc zamawiać ani osobiście dokonywać płatności – dostawcy płatności (np. płatności Dotpay) oferują automatyczne płatności cykliczne, czyli inaczej mówiąc – płatności subskrypcyjne, które są pobierane w określonym czasie (np. 10. dnia każdego miesiąca). Oczywiście z subskrypcji można zrezygnować zgodnie z zapisami umowy.
Płatności subskrypcyjne – zalety
Największą zaletą płatności subskrypcyjnych jest dostosowanie płatności do potrzeb klientów. Zapewniają wygodę i sprawiają, że nie trzeba martwić się o to, by pamiętać o dokonaniu wpłaty na czas – wszystko dzieje się na podstawie umowy i ustanowionej płatności cyklicznej. Rozwiązanie to wiąże się tym samym ze sporą oszczędnością czasu, ponieważ wysoki poziom automatyzacji takich transakcji sprawia, że ani klient, ani sprzedawca nie muszą się w nie angażować. Wystarczy jedno zlecenie, by przez określony czas korzystać z subskrybowanych dóbr. Z punktu widzenia sprzedawcy, niewątpliwą zaletą jest zwiększenie kontroli nad przepływem środków finansowych w firmie. Automatyczne płatności cykliczne dają również szansę na budowanie silniejszych i trwalszych relacji z klientami.
Chcesz wiedzieć więcej o dostępnych metodach płatności? Sprawdź na: https://www.dotpay.pl/metody-platnosci.
Polecamy:
– Zawieszki zapachowe – szeroka gama aromatów