Działania marketingowe w motoryzacji – czas na social media!

Przemysł motoryzacyjny to wielki biznes. Przy tak wielu opcjach do wyboru marki motoryzacyjne muszą znaleźć sposoby na wyróżnienie się w umysłach konsumentów. Dlatego wiele marek samochodów wydaje miliony każdego roku na działania marketingowe, takie jak sponsoring i kampanie komercyjne.

Skąd więc Subaru lub Mercedes-Benz wiedzą, że dostarczają to, czego chcą ich konsumenci? Powszechną taktyką jest zagłębianie się w media społecznościowe. Czy ludzie o tym mówią? Marki samochodowe muszą zrozumieć, na czym polega ich:

  • marka,
  • konkurencja,
  • branża.

Dla marki motoryzacyjnej, takiej jak Subaru, łatwym sposobem znalezienia trendów dla jej marki jest użycie chmur słów lub tekstów, które są oferowane na niektórych platformach monitorowania mediów społecznościowych.

Trend społeczny nr 1: konkurencja

Ludzie lubią porównywać marki samochodów w mediach społecznościowych z wielu powodów, takich jak zamiar zakupu lub dodanie wymarzonego samochodu do listy życzeń. Co to oznacza dla Twojej marki? Skonfiguruj plany monitorowania dla konkurencji, aby śledzić, co jest omawiane na temat każdej z nich w odniesieniu do Twojej marki. Czy ludzie porównują pewne funkcje? Czy udostępniane są nieprawidłowe informacje? Skorzystaj z odpowiedzi, aby ukształtować swoją strategię marketingową.

Śledź rozmowy społecznościowe wokół konkurencji i ich indywidualnych modeli, aby zebrać informacje na temat konkurencyjnych kampanii, które koncentrują się na tym, co ma Twoja marka, a czego nie chcą Twoi konkurenci (i tego, czego chcą społeczności!). Wykorzystaj możliwości sprzedaży w mediach społecznościowych. zwracają się do sieci społecznościowych, aby skorzystać z porad i recenzji swoich rywali przed podjęciem decyzji o zakupie. Monitoruj tematy związane z Twoją marką i pomagaj tam, gdzie możesz. Czy ktoś chce porównać dwa modele samochodów? Oferuj mu pomoc. Czy ktoś tweetuje o konkretnej funkcji, którą chce w samochodzie? Skieruj ich do najbliższego dealera.

Trend społeczny nr 2: Modele i funkcje

Modele samochodów i lata tych modeli są zwykle gorącymi tematami w mediach społecznościowych, podobnie jak funkcje produktów i popularne kolory. Miłośnicy samochodów uwielbiają porównywać modele dla przyjemności, a inni szukają możliwości zakupu, dlatego popularnym tematem jest również koszt niektórych marek i modeli. Za taki temat można zebrać liczne lajki na fb fejmowo.pl .

Co to oznacza dla Twojej marki? Zwróć uwagę na trendy pojawiające się w rozmowach społecznościowych wokół Twojej marki oraz poszczególnych produktów i modeli. Upewnij się, że Twój zespół ds. Sprzedaży w mediach społecznościowych jest dobrze poinformowany i gotowy do udzielenia odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące konkretnych modeli, funkcji i cen. Informacje o strategii marketingowej również mają znaczenie, dlatego skorzystaj z mapy rozmów i map konkurencji, aby dowiedzieć się, jakie funkcje kupujący uważają za ważne i staraj się wyróżnić je w marketingu społecznościowym. To jest ważne i to ma znaczenie.

Dodaj komentarz