Czy istnieją limity danych? Poznaj wszystkie pytania przed podpisaniem umowy na Internet!

Wybór dostawcy Internetu może być trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy nie znasz właściwych pytań. Jednym z kluczy do polubienia dostawcy usług internetowych, którego wybierzesz, jest uzyskanie wszystkich informacji przed podpisaniem umowy. Przygotowaliśmy listę pytań, które powinieneś zadać, aby być mądrym konsumentem, jeśli chodzi o Internet.

Czy istnieją limity danych?

Limity danych to ograniczenia, które dostawca usług internetowych może nałożyć na korzystanie z Internetu. Nie wszyscy dostawcy Internetu będą mieli limit danych, a niektórzy mogą mieć miękkie lub twarde limity danych. Twardy limit danych oznacza, że po wykorzystaniu określonej ilości danych zostaniesz obciążony opłatą za nadwyżkę lub zostaniesz całkowicie odcięty. Miękkie limity danych oznaczają, że po osiągnięciu określonej ilości danych można nadal korzystać z Internetu, ale z mniejszą prędkością. To prowadzi nas do następnego pytania…

Czy zmniejszysz mi prędkość?

Chociaż większość dostawców Internetu może reklamować brak limitów danych, jeśli przeczytasz drobnym drukiem lub zapytasz dalej, możesz dowiedzieć się, że spowalniają lub ograniczają prędkość po przekroczeniu miękkiego limitu danych. Niektóre mogą również ograniczać prędkość, jeśli sieć jest przeciążona. Dowiedz się, czy tak się stanie w przypadku konkretnej usługi internetowej, z jaką masz do czynienia.

Jakie mam opcje szybkości?

Twoje korzystanie z Internetu określi, która prędkość będzie najlepsza dla Twojego domu lub firmy. Liczba urządzeń, ilość przesyłania strumieniowego i pobierania będą miały wpływ na wymaganą prędkość. Dla porównania, Netflix zaleca prędkość pobierania z Internetu wynoszącą co najmniej 5 Mb/s, aby przesyłać strumieniowo filmy HD. Większość dostawców Internetu oferuje kilka różnych opcji prędkości w zależności od potrzeb swoich klientów i pyta ich, która opcja jest dla Ciebie najlepsza.

Czy prędkości są gwarantowane? Co się stanie, jeśli moje prędkości nie będą wystarczająco wysokie?

Niestety większość dostawców Internetu nie gwarantuje ich prędkości, ale nie zaszkodzi zapytać. Nawet jeśli nie mają gwarancji szybkości, dowiedz się, co możesz zrobić, jeśli Twój Internet nie działa z prędkością Twojego planu. Czasami niskie prędkości są spowodowane awarią sprzętu lub zbyt dużą liczbą osób korzystających z połączenia. Aby przetestować prędkość Internetu, istnieje wiele bezpłatnych stron internetowych, na których możesz to zrobić za darmo!

Czy jest umowa?

Dowiedzenie się, czy istnieje umowa i długość umowy, jest ważne. Pomocne może być również sprawdzenie, czy istnieją jakieś zachęty do wyrażenia zgody na dłuższy okres umowy. Niektóre z tych zachęt mogą polegać na zniesieniu opłat lub niższej miesięcznej stawce. Jednak jeśli chodzi o umowy, niezbędne jest również zrozumienie, jak wygląda proces anulowania umowy z wcześniejszym dostawcą.

Czy oferujecie jakieś oferty specjalne lub promocje?

Nigdy nie zaszkodzi zapytać! Zwłaszcza, gdy ma się do czynienia z tak solidnym dostawcą jak fastinternet.pl – tutaj zawsze można liczyć na jakąś atrakcyjną ofertę.

Jak powinna wyglądać umowa kupna sprzedaży motocykla?

Dodaj komentarz