Każdego dnia nie wszystkie produkty potrafią przyciągnąć uwagę rynku konsumenckiego na całym świecie w tak krótkim czasie. Wraz z rosnącą popularnością CBD nie jest zaskoczeniem, dlaczego wiele nowych firm zajmujących się konopiami i CBD pojawia się wszędzie.
Kilka marek właśnie rozpoczęło działalność na rozwijającym się rynku, oferując swoje produkty z oleju konopnego i CBD. Zapotrzebowanie na udany marketing konopi rośnie i nie ma się co dziwić.
Próba odróżnienia Twojej firmy CBD od konkurencji jest już wyzwaniem. Jeśli dołączasz do tego biznesu i myślisz o tym, jak legalnie i skutecznie promować swoje produkty CBD, będziesz musiał użyć skutecznej techniki, aby je sprzedać.
Jak CBD nagle stało się powszechnie rozpoznawane?
CBD jest reklamowane jako magiczny eliksir dostępny obecnie w farmaceutykach, psich przysmakach, a nawet kulach do kąpieli. Ponieważ jego producenci pokazują, że CBD pomaga w wielu problemach w ciele, takich jak ból, trądzik, stany zapalne, bezsenność, lęk i depresja, przykuło uwagę i zrobiło dobre wrażenie na wielu ludziach.
Jak ogromny jest przemysł CBD?
Ogromny już rynek CBD wciąż szybko się rozwija – dzięki rosnącej akceptacji konsumentów. Konserwatywne dane mówią, że do 2022 r. sprzedaż CBD zebrała ponad 1,8 miliarda dolarów rocznie, co jest znakomitym skokiem w porównaniu ze sprzedażą w wysokości około 500 milionów dolarów w 2018 r. Eksperci przewidywali, że rynek konsumencki CBD wkrótce rozkwitnie jeszcze bardziej. Bliższe przyjrzenie się trendom pokazuje, że przemysł kanabidiolowy na świecie ma się bardzo dobrze.
Trudności w marketingu marek CBD
Pomimo sukcesu w branży, firmy takie jak https://dekoktum.pl/ i cały rynek doświadczają licznych trudności, z których większość wiąże się z dezorientacją konsumentów związaną z legalnością i ustawodawstwem.Oczywiście może to utrudnić markom CBD współpracę z firmami konsultingowymi, inwestorami i agencją zajmującą się marketingiem konopi.
Stworzenie awatara klienta pomaga lepiej zrozumieć rynek, na który próbujesz dotrzeć. Złota zasada: kiedy rozmawiasz ze wszystkimi, nie rozmawiasz z nikim.
Kierowanie do właściwych odbiorców
Legalność produktów CBD różni się w zależności od kraju. Konsumenci kannabidiolu mogą pochodzić z różnych grup wiekowych, etnicznych i środowisk. W związku z tym ustalenie odpowiedniej techniki kierowania może być trudne, jeśli od początku nie masz odpowiedzi na właściwe zapytania.
Kto musi być Twoim stałym klientem? Do jakiej grupy wiekowej należy kierować reklamy? Co zachęca każdego nabywcę do zakupu oleju CBD? Jakie objawy lub problemy zdrowotne próbują złagodzić Twoi docelowi konsumenci?
To tylko niektóre z ważnych pytań, które należy rozważyć przed rozwojem marki i opracowaniem strategii marketingowej dla marki CBD. Na przykład, jeśli zdecydujesz się promować osoby cierpiące na zapalenie stawów i społeczność vapingów, jak połączysz obie grupy?
Nie wolno również zapominać o uwzględnieniu konkurencji przy wyborze odpowiedniej metody kierowania. Pamiętaj, że niektórzy z twoich konkurentów mogą nie być zorientowani na kannabidiol.