Wartość przesyłki zazwyczaj określa klient – czyli nadawca. Jeśli ktoś wysyła przesyłkę w której jest przedmiot o wartości np. pięciu tysięcy złotych, a ubezpieczy ją na trzy tysiące (ze względów finansowych – taka wysyłka jest często tańsza), a w/w przesyłka zaginie, to raczej nie powinien się dziwić, że jego kwota odszkodowania wyniesie tyle, ile zadeklarował.
Czyli, w tym wypadku będzie to trzy tysiące, a nie pięć nawet, jeśli zawartość była tyle warta. Chodzi o to, że przewoźnik nie ma możliwości sprawdzenia, co było w środku, skoro przesyłka zaginęła. I nie ma tu znaczenia, czy taka przesyłka podróżuje po Polsce, czy też poza jej granicami. Np. paczka do Irlandii o zawartości drogiej elektroniki może być potraktowana, jak paczka o znikomej, lub żadnej zawartości, jeśli nie będzie ubezpieczona. Tak samo będzie z paczkami wysyłanymi do innych krajów. Dlatego warto wykupić ubezpieczenie, choćbyśmy mieli zapłacić więcej za wysyłkę. Nigdy nie wiadomo, co może się wydarzyć w drodze. Takie ubezpieczenie choćby mentalnie ochroni naszą przesyłkę, a my będziemy się czuć o wiele lepiej.
Firmy kurierskie dbają o własnych klientów
Gdyby firma kurierska nie dbała odpowiednio o własnych klientów, szybko by ich straciła, a nawet więcej. Poprzez internet klienci zazwyczaj oceniają pracę firm i w razie niedokładnego i niestarannego wykonywania obowiązków danej firmy, nie omieszkają się tym „pochwalić” właśnie w internecie. Istnieją odpowiednie strony, służące do umieszczania takich komentarzy. Jeśli komentarzy negatywnych będzie zbyt dużo, klient raczej nie skorzysta z usług takiej firmy. Ale to nie wszystko. Może taką informację przekazywać dalej. Plotka – czy jest prawdziwa, czy też nie – na końcu swej drogi urasta zazwyczaj do monstrualnych rozmiarów. Wtedy realnie zagraża firmie. To dlatego firmy robią wszystko, aby ich klienci byli jak najbardziej zadowoleni. Jeśli się im to uda, ich dochody mogą znacznie wzrosnąć. Jeśli natomiast konkurencja ma problemy – firma o tym samym profilu nie zrobi nic, co mogłoby jej pomów. Natomiast wzmocni swoją pozycję na rynku, przejmując klientów niezadowolonych z pracy firmy pokrewnej. Takie sytuacje zazwyczaj weryfikują prawdziwość intencji danej firmy. Klienci „widzą” kto się stara, a kto ma to głęboko w poważaniu.
Sprawdź też firmy kurierskie Poznań
Wartość przesyłki może być uwzględniona w opłacie
Najczęściej, firmy kurierskie swoje ubezpieczenie zawierają w opłacie za wysyłkę. Jest zupełnie naturalne, że opłata za niestandardową przesyłkę może być znacznie większa, niż gdyby klient zdecydował się zwiększyć ubezpieczenie za swoją paczkę. Wysyłając np. zderzak do samochodu (jakiejkolwiek marki), trzeba uznać tę przesyłkę za paczkę niestandardową. Będzie ona znacznie droższa od standardowej przesyłki, choćby była ona ubezpieczona na wyjątkowo dużą kwotę. Z reguły nie ubezpieczamy przesyłek ponad ich wartość. Czasem ta kwota może być większa, jednak niezbyt wiele. Ważne jest, aby wysyłany przedmiot był zapakowany w standardowy karton.