To niefortunna prawda, ale lokalizacja Twojego salonu samochodowego może z łatwością określić sukces lub porażkę twojego przedsięwzięcia. Jeśli chcesz, aby Twój biznes się rozwijał, nie możesz po prostu wybrać lokalizacji w oparciu o koszt wynajęcia.
Istnieje mnóstwo innych czynników, które określą rzeczywiste koszty prowadzenia działalności gospodarczej oraz to, jak dobrze dana przestrzeń Ci posłuży. Na szczęście trafiłeś w odpowiednie miejsce – jesteśmy tutaj, aby przeprowadzić Cię przez te wszystkie rozważania!
Dlaczego lokalizacja ma znaczenie dla każdego zysku, klienta i marki firmy?
Niezależnie od tego, co sprzedajesz lub do kogo sprzedajesz, Twoja lokalizacja jest bardzo ważna, abyś był postrzegany przez klientów. Mowa jednak o salonie samochodowym – prestiżowym miejscu, w którym ludzie mają zostawić ogromne pieniądze – stąd jest to sprawa jeszcze bardziej skomplikowana. Prawda jest taka, iż jest mnóstwo rzeczy, o których warto pamiętać, decydując o tym, jaka lokalizacja będzie idealna dla Twojego salonu. Musisz znaleźć lokalizację, która pasuje do wszystkich Twoich potrzeb:
- zysk,
- klient,
- marka
Zasięg lokalizacji to więcej niż tylko czynsz, to także wszystkie koszty utrzymania. Narzędzia, podatki, ubezpieczenie – wszystko, co musisz zapłacić, aby utrzymać to miejsce w dobrym stanie. Kiedy zastanawiasz się nad konkretnym miejscem, pamiętaj o wszystkich kosztach utrzymania, które będziesz musiał zapłacić, kiedy obliczasz faktyczny miesięczny koszt.
Warto również dokładnie wiedzieć, czego chcesz i możesz potrzebować z wyprzedzeniem. Sporządź listę najważniejszych elementów, których Twój salon potrzebuje do działania (miejsce na biuro, wyposażenie, parking dla klientów, wysoka widoczność itp.) Przed wykonaniem jakichkolwiek przeglądów!
Pamiętaj też, że klienci chcą różnych rzeczy w różnych miejscach. Niektórym chodzi o dogodności, podczas gdy inni po prostu chcą konkretnej marki samochodów. Niektórzy chcą kupować samochód przyjaznym, dobrze urządzonym otoczeniu, podczas gdy inni nie dbają o to w żaden sposób.
Od Ciebie zależy, jakie będą Twoje potrzeby i potrzeby demograficzne. Co Twoi potencjalni klienci cenią więcej, cenę lub lokalizację? Czy klienci będą starali się kupić tańszy produkt lub usługę? Czy zapłacą więcej za zakupy w wysokiej klasy lokalizacji? Dowiedz się odpowiedzi na te pytania, zanim wydasz tysiące złotych na coś, czego twoi odbiorcy docelowi nawet nie zauważą!
Twoja fizyczna prezentacja ma ogromny wpływ na wizerunek Twojej marki. Pomyśl o tym: to pierwsza rzecz, z jaką Twoi potencjalni klienci mogą doświadczyć w kontekście Twojej firmy. Otrzymają wrażenie w oparciu nie tylko o to, jak prezentuje się Twój salon samochodowy, ale też jakie jest jego sąsiedztwo itp.
Twój wizerunek marki powstanie z tobą lub bez ciebie, więc równie dobrze możesz przejąć inicjatywę i zaprezentować siebie tak, jak chcesz! To znacznie łatwiejsze niż próba zmiany ustalonego wizerunku marki.
Artykuł powstał we współpracy z: http://dzwigowapark.pl/