Produkty promocyjne to coś więcej niż narzędzie brandingowe rozdawane na targach. Przy prawidłowym stosowaniu produkty promocyjne mogą być również wykorzystywane jako skuteczna metoda generowania leadów. Celem każdej firmy, bez względu na branżę, jest znalezienie nowych potencjalnych klientów. Po ich znalezieniu muszą przekształcić te kontakty w klientów płacących lub klientów. Im więcej prowadzi firma, tym więcej klientów będzie w stanie przekonwertować. Oczywiście łatwiej to powiedzieć niż zrobić i często najtrudniejszym krokiem na ścieżce sprzedaży jest pierwszy:
Pozyskanie potencjalnych klientów
Istnieje mnóstwo kosztownych metod, które marketerzy i zespoły sprzedaży wykorzystują do generowania potencjalnych klientów, a czasem metody te kończą się niepowodzeniem. Produkty promocyjne mogą być świetną alternatywą. Są opłacalne i działają jako dwa za jednego, ponieważ są w stanie generować nowe kontakty do potencjalnych klientów i jednocześnie pomagają w budowaniu marki!
Produkty promocyjne pomogą nie tylko uzyskać dane kontaktowe do CRM, ale także przy odpowiedniej strategii; wygenerują rodzaj potencjalnych klientów, którzy będą otwarci na Twój produkt / usługę.
Prezenty o rosnącej wartości
Tanie produkty promocyjne są częstym prezentem na targach i imprezach branżowych, ale te tanie prezenty:
-
nie będą wspierać potencjalnych klientów
-
nie będą zachwycać ludzi, którzy ich używają.
Lepszym sposobem na generowanie potencjalnych klientów jest rozdawanie cennych produktów promocyjnych, takich jak niestandardowe pendrivy z promogift.pl lub niestandardowe ładowarki do telefonów. Możesz zaoferować jeden z tych produktów promocyjnych osobom w zamian za informacje kontaktowe. Może to być tak proste, jak posiadanie kartki papieru, na której można wpisać swoje imię i adres e-mail. W ten sposób nie tylko otrzymałeś nowy trop, ale odszedł z produktem promocyjnym, z którego będzie regularnie korzystać.
Regularne używanie produktu sprawi, że potencjalny klient zobaczy Twoją markę w korzystnym świetle, a ostatecznie sprawi, że będą bardziej otwarci na to, co oferujesz. Według najnowszych badań43% ludzi trzyma promocyjne USB przez 2 lata lub dłużej, a 40% osób, które otrzymują power bank, utrzymuje je przez 2 lata lub dłużej. Pomyśl więc o pendriv’ach reklamowych jako o takim przydatnym produkcie!
Twoi klienci zobaczą i powiążą Twoją markę z produktem, który naprawdę docenią.
Rozdawaj produkty promocyjne bezpośrednio
Jeśli klienci, których potrzebuje Twoja firma, to konkretna grupa osób lub rodzaj firmy, powinieneś rozważyć bezpośrednie wysłanie produktów promocyjnych. Najpierw poświęć trochę czasu na przemyślenie potencjalnych klientów. Zrób w firmie burzę mózgów na temat gadżetów promocyjnych, które skorzystałyby na tym, co oferuje Twoja firma. Następnie wybierz produkt promocyjny, który będzie dla Twoich klientów potencjalnie cenny. Upewnij się, że produkt jest przydatny i spersonalizowany dla branży motoryzacyjnej, w której działasz.
Na przykład duża korporacja prawdopodobnie naprawdę ceniłaby pendrivy z logo. Możesz nawet sprawić, by były wyjątkowe wizualnie!