Regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych – rozwiązanie poważnego problemu

regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych

W tradycyjnych, manualnych rozwiązaniach napędów samochodowych, silnik jest połączony ze skrzynią biegów za pomocą sprzęgła. Bez takiego połączenia samochód nie byłby w stanie całkowicie się zatrzymać bez całkowitego wyłączenia silnika. Samochody z automatyczną skrzynią biegów nie mają tradycyjnego sprzęgła, które odłącza skrzynię biegów od silnika. Zamiast tego używają zaawansowanego rozwiązania — sprzęgła hydrokinetycznego.

Przy dużych obciążeniach w samochodach pracujących w ruchu ciągłym, szybkie zużycie takiego sprzęgła stanowi częsty problem dla firmy. Dlatego szybka i skuteczna regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych jest wspaniałym rozwiązaniem problemu. W codziennej pracy boryka się z nim tak wiele firm, w których transport stanowi podstawę funkcjonowania.

Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego samochody z automatyczną skrzynią biegów potrzebują regeneracji sprzęgieł hydrokinetycznych i jak takie sprzęgło działa.

Dlaczego regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych jest tak potrzebna

Podobnie jak samochody z manualną skrzynią biegów, samochody z automatyczną skrzynią biegów potrzebują sposobu, aby pozwolić silnikowi się obracać, podczas gdy przekładnie i koła zębate w skrzyni biegów zatrzymują się. Samochody z manualną skrzynią biegów wykorzystują sprzęgło cierne, które całkowicie odłącza silnik od skrzyni biegów. Samochody z automatyczną skrzynią biegów w tym samym celu korzystają ze sprzęgła hydrokinetycznego, które zawiera elementy szybko się zużywające.

Aby utrzymać ciągłą sprawność samochodów, często potrzebna jest szybka regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych.

Im krótszy czas wykonania takiej regeneracji, tym krótszy czas postoju samochodu. Konwerter momentu obrotowego to rodzaj sprzęgła hydrokinetycznego, które pozwala silnikowi obracać się niezależnie od przekładni. Jeśli silnik obraca się powoli, na przykład podczas jazdy na biegu jałowym na światłach stopu, moment obrotowy przekazywany przez przekładnię hydrokinetyczną jest bardzo mały, więc utrzymanie samochodu w dalszym ciągu wymaga jedynie lekkiego wciśnięcia pedału hamulca.

Jeśli wciśniesz pedał gazu, gdy samochód jest zatrzymany, będziesz musiał mocniej nacisnąć hamulec, aby zatrzymać samochód. Dzieje się tak, ponieważ po wciśnięciu gazu silnik przyspiesza i pompuje więcej płynu do przekładni hydrokinetycznej, powodując przeniesienie większego momentu obrotowego na koła.

Czym skutkuje regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych?

W bardzo wytrzymałej obudowie przekładni hydrokinetycznej znajdują się cztery elementy:

  • Pompa
  • Turbina
  • Stojan
  • Płyn przekładniowy

Szybka regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych i jego części składowych skutkuje znacznie płynniejszą pracą silnika i lepszą stabilizacją jego prędkości obrotowej.

 

Polecamy:
Nietuzinkowy prezent dla fanów motoryzacji – co warto rozważyć?

Dodaj komentarz