Robienie na drutach może pomóc w zdaniu prawa jazdy? Sprawdźmy!

Nauka robienia na drutach i szydełkowania jest zabawna, kreatywna i przynosi korzyści na różne sposoby. Dzięki obecnej popularności tych rzemiosł oraz różnorodności dostępnych przędz (sprawdź tutaj: shop.bobbiny.com) i fajnych projektów łatwo jest zainteresować młodzież nauką i jest to opłacalny pomysł.

Jak potwierdza wielu nauczycieli i lekarzy, u dzieci robiących na trudach odnotowano w obszarach, takich jak:

-Dobra koordynacja ruchowa
-Czytanie
-Matematyka
-Zrozumienie
-Krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów

Ponadto dzianie i szydełkowanie są cennymi narzędziami do „nauczania lekcji życia”:

  • Odpowiedzialność – uczniowie są odpowiedzialni za dostarczenie projektu przędzy na zajęcia
  • Zdolność do koncentracji i śledzenia – uczenie się tych umiejętności jest procesem krok po kroku, tak samo jak później jazda samochodem
  • Trwałość – Realizacja projektów wymaga czasu i cierpliwości – jak wyżej!
  • Pozytywne zachowania społeczne i praca zespołowa – projekty takie będą wymagać od grupy wspólnej pracy, aby osiągnąć swój cel
  • Korzystanie z dostępnych materiałów – Rzuć wyzwanie uczniom, aby wykazali się kreatywnością w zakresie materiałów, z którymi muszą pracować
  • Higiena osobista – uczniowie szybko uczą się, że brudne ręce oznaczają brudną włóczkę

Warto w tym miejscu również zwrócić uwagę na podejście dydaktyczne, które pozwala lepiej zrozumieć powody włączenia tych umiejętności do ich programów nauczania. Takie podejście kwestionuje tradycyjne przekonania w dziedzinie edukacji i kognitywistyki, uznając, że istnieje wiele różnych sposobów uczenia się i korzyści z bardziej aktywnego zaangażowania dzieci w proces uczenia się, tak jak właśnie w przypadku szydełkowania i robienia na drutach.

Warto też zwrócić uwagę na kilka różnych rodzajów inteligencji, dzięki którym ludzie uczą się skutecznie przyczyniać do społeczeństwa i rozwijać umiejętności rozwiązywania problemów. Wśród tych dziewięciu punktów jest „Inteligencja cielesna / kinestetyczna”, zdolność do wykorzystania całego ciała lub jego części (dłoni, palców, ramion) do rozwiązania problemu lub zrobienia czegoś – właśnie najlepiej na drutach i szydełku, które angażują obie ręce, dlatego są dobrymi przykładami, podobnie jak późniejsza jazda samochodem. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat naprawdę warto poszperać w Internecie.

Wiele kwestii z takiego podejścia do uczenia się znajduje również odzwierciedlenie w kluczowych ustaleniach dotyczących wartości praktycznych projektów rzemieślniczych w szkołach podstawowych. Wspierają korzyści płynące z tego rodzaju uczenia się.

Nic więc dziwnego, że tak dużo nauczycieli zgadza się się, że uczniowie wykazują większą ciekawość dotyczącą jednostki uczenia się, gdy praktyczne podejście jest uwzględnione w podejściu instruktażowym. Podobnie, równie dużo nauczycieli stwierdziło, że praktyczne projekty pomagają uczniom zrozumieć podstawowe idee, a także szersze koncepcje, przydatne w późniejszej edukacji, gdy w grę wchodzi jazda samochodem. Dużo nauczycieli też stwierdziło, że uczniowie współpracując przy ręcznie wykonanych projektach mają większe szanse na to, że będą się później bardziej kulturalnie zachowywać na drodze.

Dodaj komentarz