Strategia marketingowa oparta o audyt UX – jak to się dzieje?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmową stronę internetową, bloga czy sklep internetowy, ważne jest, abyś zapewniał doskonałe wrażenia użytkownika, a Twoja strategia marketingowa miała solidne podstawy.

Po pierwsze, ludzie odwiedzają Twoją witrynę, aby to osiągnąć. Jeśli sprawisz, że będzie to dla nich trudne, odwiedzający Twoją witrynę prawdopodobnie nacisną przycisk Wstecz. Po drugie, doskonały UX pozwala zapewnić pozytywne wrażenia odwiedzającym Twoją witrynę. Może to pomóc w budowaniu lojalności wobec marki, choćby poprzez tworzenie ebooków z https://rebenagesta.com.

Jeśli więc Twoja witryna ma wysokie współczynniki odrzuceń i niski wskaźnik retencji klientów, możesz rozważyć przeprowadzenie audytu UX.

Definiowanie audytu UX

Audyt UX to proces identyfikacji potencjalnych problemów z użytecznością na Twojej stronie. Będzie to zależeć od kluczowych wskaźników wydajności, badań użytkowników i ustalonych heurystyk.

Na przykład chcesz wiedzieć, dlaczego Twoja witryna e-commerce nie osiąga znaczącej sprzedaży. Audyt UX może ujawnić, że proces realizacji transakcji jest skomplikowany. Możesz rozwiązać ten problem i zapewnić rozwiązania, takie jak umożliwienie klientom wymeldowania się jako goście. Teraz, gdy już wiesz, dlaczego audyt UX jest niezbędny, nadszedł czas, aby nauczyć się, jak robić to właściwie.

Przygotowanie

Zanim rozpoczniesz audyt UX, musisz upewnić się, że wiesz, co audytujesz. Czego chcesz się dowiedzieć podczas tego audytu? Dlatego musisz wykonać następujące czynności.

Zidentyfikuj swoich użytkowników

System ITSM: Wspiera organizację w kompleksowym zarządzaniu usługami IT i ich ciągłą poprawą.Aby poprawić UX swojej witryny, musisz wiedzieć, kim są Twoi użytkownicy. Dzieje się tak niezależnie od tego, czy chcesz stworzyć stronę e-commerce czy blog. Identyfikacja użytkowników może pomóc w ustaleniu, jakie są pozytywne wrażenia i na jakie problemy należy zwrócić uwagę. W końcu milenialsi mogą poruszać się po witrynie internetowej bez problemu w porównaniu do pokolenia wyżu demograficznego.

Niektóre z czynników użytkownika, które należy wziąć pod uwagę, to:

• Wiek
• Lokalizacja
• Używane urządzenie

Poznaj cele swojej organizacji

Oprócz użytkowników Twojej witryny potrzebujesz również dobrze zdefiniowanego celu organizacji. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, czego chcesz się dowiedzieć podczas tego audytu UX? W ten sposób możesz również określić, czym jest doskonały UX.

Określ swoich interesariuszy

Oprócz projektantów i programistów kluczowe znaczenie ma zaangażowanie osób zaznajomionych z doświadczeniem klienta. Obejmuje to zespół sprzedaży i marketingu. Dzieje się tak, ponieważ mają wgląd z drugiej ręki w to, przez co przechodzi użytkownik, poruszając się po Twojej witrynie.

Ustaw swój budżet, zasoby i harmonogram

Niezależnie od tego, czy audyt UX będzie wykonywany we własnym zakresie, czy zlecony, nadal będzie wykorzystywał zasoby firmy. W związku z tym wszyscy muszą być na tej samej stronie. Obejmuje to budżet, harmonogram i oczekiwaną wydajność. To wszystko musi zostać absolutnie dokładnie przemyślane.

Dodaj komentarz