Każdy potencjalny właściciel franczyzy restauracji marzy o otwarciu kolejnego dużego zwycięzcy franczyzy, ale prawdopodobieństwo jest niskie. Jednak chcemy poradzić,jak uzyskać najlepszą ofertę przy zakupie franczyzy restauracji i jaka franczyza to najlepsza franczyza.
Jakie są szanse na zbudowanie udanej restauracji od podstaw i przez trzy lata?
Według ekspertów ds. zarządzania hotelarstwem, jest to mniej niż 40%. Istnieją nawet badania, które wykazują, że 57% wszystkich nowo otwartych franczyz nie trwało dłużej niż 36 miesięcy. To tylko trochę lepsze niż niezależne restauracje, które doświadczyły wskaźnika niepowodzeń na poziomie 61%. Czy to oznacza, że należy całkowicie unikać kupowania franczyzy restauracji? Nie! Otwarta i operacyjna jednostka na sprzedaż stanowi wielką wartość, jeśli wiesz, kiedy kupić i ile zapłacić. Ten artykuł przedstawia pułapki związane z kupowaniem franczyzy restauracyjnej, ale też pokaże, że franczyza sushi naprawdę może się opłacać.
Prawdziwym obrazem dochodów są księgi i zapisy franczyzy restauracji o ugruntowanej pozycji na sprzedaż. Jeśli chcesz firmy, która pobiła wszelkie szanse na przetrwanie trzech lat – spójrzmy na zakup franczyzy restauracji, która ma trzy lata i ma powtarzające się lata przychodów. Jeśli marka jako franczyza oferta przyciąga Twoją uwagę, ponieważ jesteś entuzjastą, jesteś przekonany, że to kolejna wielka rzecz lub jedzenie dostaje wysokie oceny, z całą pewnością realizuj swoje marzenia. Jeśli chcesz zrealizować to marzenie, zarabiając jak najwięcej pieniędzy, maklerzy restauracji nauczą Cię najważniejszych zasad kupowania franczyzy restauracyjnej, bez względu na to, czy jest to franczyza sushi czy jakakolwiek inna franczyza gastronomiczna.
Oto typowa historia nowego franczyzobiorcy. Brokerzy restauracji widzieli dokładnie ten scenariusz setki razy. Nowy właściciel poznaje koncepcję i jest natychmiast podekscytowany potencjałem i jest gotowy do budowy od podstaw. Nowa konstrukcja dla najprostszej koncepcji kanapkowej może z łatwością kosztować nowego operatora 350 000 zł lub więcej. Dodaj do tego pełną obsługę, specjalistyczny sprzęt lub dużą przestrzeń, a to może szybko przekroczyć granicę miliona – zanim otworzysz drzwi i zarobisz pierwszego grosza.
Dopiero przemyślany cykl biznesowy właścicieli restauracji takich jak franczyza sushi naprawdę pokazuje, dlaczego przy kupowaniu restauracji franczyzowych należy przestrzegać zasad, które wymienimy poniżej:
Zasada nr 1 – Kupujący franczyzę nigdy nie chcą być właścicielami pierwszych lub drugich otwartych franczyz. Numer trzy to szczęśliwy zwycięzca.
Zasada nr 2 – Kupuj w pobliżu początku trzeciego roku, aby uzyskać najlepszą okazję. Sprzedaż wciąż rośnie i zarabia. A co najlepsze, wciąż jest taka możliwość.
Zasada nr 3 – Nigdy, przenigdy nie płać więcej niż trzykrotność świadczenia właścicielskiego (jest to kwota zarobków plus wynagrodzenie wypłacane do domu dla menedżera lub właściciela). Trzymaj się tej zasady bez względu na to, jak wspaniałą prezentację otrzymasz od franczyzy lub właściciela. Okazja to los na loterię, ale trzeba uważać.